Webinars subsidie Duurzame inzetbaarheid voor bedrijven

Vanaf september 2023 kunnen bedrijven een subsidieaanvraag doen voor activiteiten die de duurzame inzetbaarheid van hun werkenden verbeteren.

Wilt u weten of de subsidie Duurzame inzetbaarheid voor bedrijven iets voor uw organisatie is? Of bent u benieuwd hoe het aanvraagproces precies in zijn werk gaat?

Meld u dan aan voor een van de webinars  op dinsdagochtenden 13 juni, 20 juni en 27 juni, die het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid organiseert.

Webinar 13 juni, 10.00-12.00 uur: Duurzame inzetbaarheid voor bedrijven: Kick-off

De eerste webinar is een aftrap met algemene voorlichting over de nieuwe subsidie voor bedrijven, waarin alle aspecten van de regeling worden uitgelegd. Daarnaast gaan we in gesprek met sociale partners. Ook vertellen twee sectoren (bouw & infra en metalektro) over hun praktijkervaring met gesubsidieerde projecten voor duurzame inzetbaarheid.

Webinar 20 juni, 10.00-12.00 uur: Duurzame inzetbaarheid voor bedrijven: hoe bereid ik een subsidieaanvraag voor?

Op 20 juni staat het aanvragen van subsidie centraal. Wat is ervoor nodig om in september een aanvraag te kunnen indienen? We gaan in op de verplichte bedrijfsanalyse, het activiteitenplan en de begroting. De bedrijfsanalyse geeft inzicht in de knelpunten in uw arbeidsorganisatie op het gebied van duurzame inzetbaarheid en zwaar werk. En geeft daarnaast antwoord op de vraag wat er gedaan kan worden om hierin verandering aan te brengen. Feitelijk is de bedrijfsanalyse de basis voor uw activiteitenplan. Hoe stel je vervolgens een activiteitenplan op? Aan welke eisen moet de begroting voldoen? Ook hierop krijgt u antwoord in de webinar.

27 juni, 10.00-12.00 uur: Duurzame inzetbaarheid voor bedrijven: Start uw project goed op!

In de derde webinar op 27 juni komen het subsidieproces en de administratieve zaken aan bod. Deze sessie biedt praktisch inzicht in en informatie over het opzetten van de projectadministratie. Een onmisbaar onderdeel, want de projectadministratie helpt u bij het bewaken van voortgang van uw projectactiviteiten en de verantwoording voor de subsidie. Daarnaast gaan we in de webinar in op de inrichting van de deelnemersregistratie. En wordt het werk van de accountant toegelicht.  

Deze sessie is met name interessant voor projectleiders, controllers en accountants.

Vragen

Alle webinars zijn interactief. Zo kunt u vooraf, maar ook tijdens de webinars via de chat, vragen stellen die door de experts beantwoord zullen worden. Op deze manier bent u na de webinars op de hoogte van alle stappen in het aanvraagproces en kunt u aan de slag met uw subsidieaanvraag en uw project.

Aanmelden 

Wilt u deelnemen aan één van deze webinars (of aan alle drie)? Meld u dan aan via beleidsteammdieu@minszw.nl. Zet in de onderwerpregel van uw bericht de datum van de webinar waaraan u wilt deelnemen, dat helpt ons bij het verzenden van de uitnodiging(en).